2017

20.8. Vytáhla jsem Roxy z pelechu a zúčastnila se s ní tréninku obedience s Kristýnou Barošovou.

16.6. Včera Roxy měla své osmé narozeniny a den nato nastal zlomový bod v našem poklidném životě. Přivezli jsme si domů štěňátko tollera, neboli kanadského retrívra Kairu, oficiálně Cylia z Hlásovské louky. Byli jsme si pro ni u Prahy. Dlouho jsem přemýšlela jaké plemeno a kdy pořídit, ale už dříve jsem si představovala tak kolem toho Roxyného osmého roku, že by to mohlo být ok, tak nakonec jsem se rozhodla, v únoru oslovila chovky, v dubnu se mi narodila jediná holčička mezi šesti brášky a začíná nová éra se dvěma psy!

1.6. Dnes byl horký den, ale říkaly jsme si, že bychom odpoledne mohly zajít na Javorník z Veřovic. Tak jsme vyrazily, vláčkem dojely a stoupaly lesem. V lese byl stín, tak se to dalo, i Roxy neprotestovala a celkem v pohodě jsme se octly na vrcholu. Vyšly jsme na rozhlednu, udělaly fotky a vrátily se dolů. Měly jsme hlad a čas, tak jsme ještě zašly na pizzu a dojely domů v osm.

20.-26.5. Vyrazily jsme s mamkou a Roxy na dovolenou. Jako každoročně jsme vybíraly nějaký krásný kout ČR. Už z dřívější doby jsem měla naplánovaný opačný kout Šumavy, než kde jsme byly před třemi lety. Když klaplo ubytování, mohly jsme se nabalit a v sobotu vyrazit do Nové Pece.

Ráno nás Pepa hodil do Valmezu, pěkně jsme stíhaly vyvenčit, pak fičely vlakem do Prahy, měly jsme trochu zpoždění, ale jelikož jsme měly časovou rezervu, tak jsme se mohly projít v protějším parku. Následovala cesta rychlíkem do Českých Budějovic, kde opět proběhla krátká přestávka a pak už do Nové Pece, cestou byla výluka, takže jsme se projely i busem. Do cíle jsme dorazily v půl páté, ubytovaly jsme se v super prostorném pokoji s kuchyňkou a vybalovaly. Pak jsme šly prozkoumávat okolí, hospody, obchody a udělaly si procházku, ať je Roxy spokojená.

V neděli ráno bylo zataženo, rozhodly jsme se pro okruh z Pece do Pece, ať nemusíme nikam jezdit. Vyšly jsme po deváté hodině a mířily po cyklostezce do Ovesné. Pak jsme z ní odbočily na medvědi stezku a po žluté stoupaly a míjely nejrůznější skalní útvary. Vyšly jsme na horu Perník a poté klesaly k Jelenímu jezírku, kde jsme posvačily. Jak jsme se nehýbaly, tak byla docela zima. Došly jsme na Jelení vrchy, tam si prohlédly expozici Schwarzenberského plavebního kanálu a podél něj došly až na Rossbach, z něj jsme si ještě zašly na Říjiště a poté už pokračovaly po žluté dom. Doma jsme spočly a vyrazily na večeři a poté na procházku po okolí.

Další den bylo pondělí a ráno jsme si mohly jít nakoupit. Takže jsme pak vyjížděly až vlakem v deset do Nového Údolí, kde je konec světa :D Dnes bylo naopak dost teplo, vyšly jsme v kraťasech. Stoupaly jsme po pohodové asfaltce, až pak přišlo náročnější stoupání na Třístoličník. Za odměnu se nám s každým nastoupaným metrem otevíraly stále hezčí výhledy. Na Trístoličníku jsme si vystoupaly na vyhlídku a jelikož tam byla otevřená německá hospoda, která nabízela sladký knedlík, tak jsme po tom výšlapu neváhaly a daly jsme si. Spokojené jsme si ještě zašly na Hochstein a tamní výhlídku a pokračovaly dále na Tojmezí, kde se setkávají hranice Česka, Německa a Rakouska, a na Plechý. Tento úsek byl moc pěkný, svítilo sluníčko, kochaly jsme se výhledy a šlo se pěkně. Z Plechého jsme pak sestoupaly k Plešnému jezeru, na které byly cestou taky krásné výhledy. Ještě jsme posvačily a pak už po zelené došly dom, vrátily jsme se až po sedmé hodině unavené.

Další den jsme si udělaly vzdálenější výlet, vyjely jsme v osm vlakem do Kubovy Hutě a mířily na Boubín. Počasí bylo takové střídavé, chvíli slunko, chvíli zataženo, docela se i honily mraky a vypadalo to i na děšť, ten se naštěstí nekonal. Na Boubín jsme šly po modré, pohodovou cestou, pak jsme šly přes dřevěné schůdky a lávky na vrchol k rozhledně. Oblekly jsme se, protože tam vyfukovaly a vyšly nahoru. Vypadalo to, že kousek od nás fakt prší, na druhé straně to vypadalo v pohodě, rozhlédly jsme se a vyrazily dolů Boubínským pralesem, který nám ani tak moc nepřipadal jako prales. Posvačily jsme u Loveckého zámečku a došly k Boubínskému jezírku. Odtud už jsme šly po loukách a lesem do Lenory, daly jsme si tam zmrzlinku, pocáraly po vesnici a vlakem v pět jely dom. Dnes jsme taky vyrazily na večeři do hospody, Roxy jsme nechaly doma, protože s náma nechtěla jít a chtěla odpočívat :D Zřejmě si odpočala dobře, protože jsme pak ještě šly na nás okolní okroužek a lítala jak divá.

Ve středu jsme si odskočily ze Šumavy do Českého Krumlova, jelikož jsme tam nikdy nebyly a bylo to relativně blízko. Nejdříve jsme vyrazily do přírody, vyšly jsme na rozhlednu Granátník. Poté stopaly na Kleť. Výstup bylo trochu náročný, už jsme byly všechny unavené. Na Kleti bylo pěkně, vyvalily jsme se na sluníčku, posvačily, vyfotily a vyšly na rozhlednu. Pak jsme scházely zpátky do Krumlova a vyrazily do města. To nás velmi překvapilo, taková malá Praha :D Všude plno Japonců, úzké uličky, Roxy to moc nebavilo, bavilo ji jen sbírat drobky ze země :D Daly jsme si na posilněnou pivo z místního pivovaru, pak si prošly město, došly jsme na náměstíčko a hledaly, kam bychom zašly na večeři a vybraly si pizzerku, kam jsme mohly s Rox. Cestou zpět jsme se ještě vydaly k zámku a pak fičely na vlak v sedm a dojely domů.

Poslední den jsme měly už celkem nenáročný výlet. Vlakem jsme přijely do Volar, po žluté jsme došly k Soumarskému mostu a prošly si Soumarské rašeliniště. Tam to bylo moc pěkné, kvetly tam suchopýry, rostly břízky. Daly jsme si malou svačinku a pak vyšly i na malou rozhledničku. Došly jsme do vesnice Dobrá, kde byly samé starodávné domky a pak mířily ke Stožecké kapli. Tam to vedlo do kopce, Roxy už se nechtělo. Vylezly jsme i na vyhlídku na stožecké skále a pak se vrátily na rozcestí Stožecká luka a došly do Stožce. Měly jsme chvíli času do odjezdu vlaku, tak jsme se posadily na zahrádku hospody a neodolaly borůvkovým knedlíkům. V půl čtvrté nám jel vláček, doma jsme odpočívaly a večer se ještě vykopaly na krátkou procházku.

V pátek ráno jsme se pobalily a vyrazily na vlak, ještě jsme se cestou stavily v obchodě, pro zásoby na cestu. Bylo od rána teplo a sluničkovo a Roxy se vlekla jak šnek, myslím, že by už na žádný výlet nešla :D Vlakem jsme zase s výlukou docestovaly do Budějovic a pak jsme dojely do Benešova, kde jsme měly sraz s Pepou, který byl ten den v Brně a přijel za námi. Byli jsme se pak podívat na nedaleké Konopiště, byla tam obora s daňky, kteří se Roxy líbili. No a pak jsme se jeli podívat na tolleří štěníky z Hlásovské louky, jelikož jedna slečna bude naše. Kolem šesté jsme po D1 vyrazili k domovu, cestou byla různá omezení, ještě jsme jsme si dali přestávku a občerstvení u benzinky a až na kolonu před Olomoucí se jelo jakžtakž a dorazili jsme někdy po desáté dom.

Dovolená byla supr čupr, Šumava je parádní a určitě se tam zase někdy podíváme. Dobré bylo, že byla mimosezóna a nebylo moc lidí. Počasí vyšlo taky fajn, já bych klidně brala krapet tepleji, ale Roxy určitě ne. Nicméně další dovolenou budu muset udělat trochu méně náročnou, na Roxy je už znát věk a trochu ji ta nepřetržitá aktivita zmáhá :(

11.5. Dneska bylo konečně krásně, domluvily jsme se s Katkou, vzala jsem Roxy a vyšly jsme si na nedaleký Svinec.

8.5. Tento sváteční den jsme věnovaly semináři obedience s polskou trenérkou Joannou Hewelt v Pržně.

7.5. Dnes jsme se vydaly na chvíli za Pepou a jeho hafikama. Do města jsme jely busem a Roxy byla tentokrát hodná a chovala se civilizovaně, i ve městě šla slušně, oproti minulému erroru, kdy vyváděla celou cestu snad zase dostala rozum. Pak nás vyzvedl Pepa, ještě jsme objeli pár obchodů a jeli k nim. Udělali jsme si společnou psí procházku a večer jeli zas dom :D

15.4. Dnes ráno jsme vyrazili do Přerova na závody obedience O Přerovského beránka. Mám z našeho výkonu opět rozporuplné pocity, ale převládají ty kladné, zkoušku se povedlo složit na dobře a obsadily jsme 2. místo.

Poté jsme jeli k Pepovi za psími kluky, tak bylo veselo. Večer si Roxy počuchala na procházce a v neděli ráno už unavená jela dom.

9.4. Roxy už je doháraná, a tak jsme ji konečně mohli seznámit s kamarádem, se kterým ji občas podvádím a jezdím za ním k Pepovi :D Hafani si počmuchali po dvorku i po baráku a pak jsme je vzali na krátkou prochajdu.

A aby to Roxe nebylo líto, zkouším z ní udělat retrívra :D

30.3. Jelikož se nám s mamkou sešlo volno, vyšly jsme si na další výlet po okolí, tentokrát na Čerťák a Svinec. Roxy se asi tuto sezónu naposled vyválela ve zbytku sněhu na sjezdovce. Taky pěkný výlet na tři a půl hodinky :)

25.3. Ani letos jsme nevynechaly tradiční procházku na Trojačku. Po slunných dnech bylo zrovna dnes zatažené počasí, ale aspoň jsme se moc nezpotily :D Šlo se pěkně, vycházely jsme v 11 a v půl 4 byly doma.

16.3. Ode dneška máme nového kamaráda, je jím Be my Hero Cedletes. Je to Pepův vytoužený lovecký parťák, pejsek flat coated retrívra. Tak nějak prostě na Pepu čekal. Už spolu cvičí a chodí na tréninky, Hero si rozumí v Barym a doufám, že si budou rozumět i s Roxy, ještě jsme je neseznamovali, protože Roxy zrovna hárala.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.3. V neděli jsme se vydali nedaleko, do Rožnova na Rožnovské závody obedience. Pak jsme se stavili za Natálkou, holky si chvíli poběhaly na zahradě, pak už Roxy spíš řvala za dvěrma a jeli jsme dom.

26.1. Překonaly jsme lenost, natáhly budík a o volné sobotě jsme i s mamkou vyrazily na náš známý kopec Velký Javorník. Počasí vyšlo krásné slunečné, takže jsme potkávaly spousty lidí. Zvolily jsme jistější cestu po cyklostezce nahoru a pěkně nám to šlapalo, po pár zakrutkách jsme byly nahoře. Vyšly jsme i na rozhlednu, pak jsme se posilnily polévkou a stejnou cestou se vrátily zas dolů. Krásně nám to vyšlo, po 13. hodině jsme byly na nádraží, chvíli počkaly na vlak a vrátily se dom.

22.1. Jelikož jsem se po posledních obediencových závodech naštvala, hned jsem se příhlásila na intenzivku obedience se Zuzkou Krejčiříkovou v Rožnově. Více zde.